Sista veckan av italienska studier! mums'

Kategori: Allmänt

Aj. Här var det dött!

Livet här lever vidare, men om mindre än en vecka är jag hemlös! Nej, det ordnar sig.. ska på två visningar idag..
Tyvärr tror jag att det bara blir ett rum i delad lägenhet första året. Vilket suger riktigt hårt! Men billigast och enklast så till att börja med. Kanske kan spara lite pengar då och kunna hyra egen studio nästa år.. Det sämsta är att man måste skriva kontrakt på ett år om man hyr ett rum.. Riktigt illa, men men.. Jag tänker ha the time of my life anyway!

Hm. Angående hetaste killen jag hittills träffat i Milano - knäpp sak det där. (..killen som jag tillägnade ett helt inlägg till förra veckan..)
Då han vägrade höra av sig på en vecka tyckte jag igår att vafan, jag får väl ta tag i det här själv om något ska hända - är han inte intresserad alls märker jag det (och det var han som ville ha mitt nummer..!). Så, jag smsade och frågade hur det gick angående ett test, och han lät glad och undrade om vi skulle ses under kvällen. Jag tyckte vi kunde vänta till tisdag och då svarar han att han ska höra med en kompis vilken tid på tisdag han kan, så han kan följa med. what the fuck?! haha. Han sa även att jag ju kunde ta med en kompis om jag ville det.
Mitt svar var "hehe, well, I don't think I'll bring a friend.." Kan ju säga att jag ångrar att jag inte gick ut med honom igår istället då vi förmodligen skulle vart ensamma då.. Haha. Vill han inte träffa mig så skit i att "bjuda ut" mig?! Hade han inte varit så snygg, trevlig och alltihop hade jag struntat i att träffa honom, men tar emot att säga nej till honom..!

. Nu ska jag ägna tid åt att leta fler lägenheter och mina kära studier istället för att lägga ner onödig tid på (underbara) unga män. hoho.

FÖR det här är min sista vecka på Linguadue! Lov-e-ly!
Sen är det "semester" som gäller! München & oktoberfestivalen, turista i Milano, festa ordentligt och förmodligen åka en sväng med Cilla till Bologna. Ja tack!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: