you had me at hello.

Kategori: Allmänt

Jag är väldigt trött på att bara stressa omkring hela tiden. Nästnästa vecka ska jag försöka få en dag, eller åtminstone kväll att inte göra nåågonting på. Men inte så garanterat, kanske får ta det i mitten av juli istället..

Påsklunchen igår blev ingen påsklunch, haha, det blev en lunch. IKEA bussen gick alldeles för sent för att jag skulle hinna till jobbet i tid, men det gick med vanlig god lunch istället!
Sen jobb. Fick roligaste lapparna med nummer från killar, ett var ett visitkort där det bara stod  "shop assistant" stort, hans namn, mail & telefonnummer. Haha! Som att jag skulle trycka upp visitkort där det stor "servitris" med stora bokstäver bara för att imponera när jag delar ut dem istället för att bara säga mitt nummer. Haha!
En annan ansträngde sig och översatte någon väldigt romantisk text till svenska (över internet på mobilen skulle jag tro) och skrev ner den på en servett till mig och den tredje, som firade sin födelsedag där med massa folk (och han känner mina kollegor) gav mig 10€ i dricks och en liten lapp med hans nummer och bad mig höra av mig.
Trevligt att de anstränger sig, men av erfarenhet vet jag att det är bäst att inte träffa kunderna utanför jobbet, haha!

Idag är det tydligen påsklunch som gäller på jobbet, kul! Tänkte baka morotskaksmuffins - hade skrivit inköpslista och allt - men ingenting är ju öppet i denna stad! Blir galen!
Men jag hade i uppgift att ordna en annan slags efterrätt, en typisk italiensk (muffinsarna skulle bara vara ett plus) och jag va tvungen att åka runt i seriöst halva Milano för att tillslut hitta ett typ bageri som var öppet. Jag skulle ha spenderat a 15€ (får pengar av kollegor) men de kostade €42. Men, är inget annat öppet får man ta det som finns!
Ska bli kul att äta lunch med alla i alla fall!
Resten av veckan är uppbokad!

måndag; städa, handla, jobba
tisdag; sova, plugga, jobba
onsdag; skola, träffa efterlängtade släkten
torsdag; skola
fredag; skola, Bergamo
lördag; plugga, jobb
söndag; jobb

Kommentarer


Kommentera inlägget här: