Feeling good!

Kategori: Allmänt

Dagarna bara rusar förbi. Om fyra veckor har jag gjort halva min utbildning. Det är nära!
Började dagens ljus design-lektion med att titta på musikvideon till Duffy's Rain on your parade, en låt som jag älskar så jag satt och sjöng med tyst för mig själv, haha.. Efter videons slut var lärarens kommentar "såå, varför visade jag den här musikvideon? - jo, för att sångerskan är blond!" haha, givetvis drev han, men italienare och blondiner alltså..

Annars har vi varit och betalat hyra, handlat lite och så lagade jag en ordentlig middag som jag blev lite inspirerad till häromdagen.
Stek av nötkött i marinad, bryna i panna och sen in i ugnen. Jag använde mig av bl.a. olivolja, soja, (importerad) grillkrydda, chili explosion och rosmarin till marinaden. Till potatis, zucchini, (gul)paprika och aubergine i ugn, ruccula & bearnaisesås. Liiite lambrusco till satte pricken över i't. Var så gott - riktigt kött!

Nu sitter jag och försöker få lite skolarbete gjort, har beställt lite material över internet till projekt 2. Har höjt mysfaktorn här med hjälp av tekanna, ljus med doft av bomullsblommor och fin musik. Brukar vara lättare att plugga och hålla sig vaken då..
Oh. Bakat bröd har jag också gjort! Det tog ju slut, så gjorde dubbel sats den här gången, och runda bullar istället för fylld panna. Ska ge receptet sen - så himla gott!




Jag lyckades laga god middag.
Som sagt - inga nudelmiddagar på Martini, haha..


Brrrrröd!




Mys vid datorn. Jag lär ju behöva gå upp och gå på toa om jag häller
i mig hela tekannan innan jag går och lägger mig..!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: