min älskade familj & släkt!

Kategori: Allmänt

Godmorgon! Mår hur bra som helst, bortsett från lite ekonomiångest då CSN känner för att krångla med mig - men det löser sig förhoppningsvis under veckan!
Sedan jag skrev här sist har ändå ganska mycket hänt, främst på känslofronten..
Så. Helgen i Bergamo med släkten var underbar! God lunch & middag med varor bl.a. från marknaden, vi drack massa rödvin, jag och morfar shoppade vin & whiskey (som jag sedan drack med mormor & morfar - stort framsteg från min sida!), åt glass med Arvid och vi två försökte även förstå oss på någon italiensk barnkanal med större eller mindre framsteg, haha..

Var så mysigt att träffa alla ordentligt, ännu mer då de hyrt lägenheter (på 3e våningen utan hiss, hehe) så jag lätt kunde sova kvar en natt!

På söndagsmorgonen tog jag mig ner till stan för att möta upp min man. Han var nervös och han var inne på dagens 6e espresso, haha.. Men det gick bra! Han fick koka espresso (hans 7e?) hemma i lägenheten innan vi tog oss upp till gamla stan. I jakt på restaurang (fullt!) dök Davide in i en liten butik och fråga om tips som verkade bra så vi bokade bord till en timme senare på jättemysig restaurang!
Emellan gick vi till stora torget och tog en varsin spritz-aperitivo. Några med Campari, andra med Aperol. Mys!
Arvid bad Davide att ge honom någon bra anledning till varför han rökte, haha, och jag var nöjd med stödet från min familj! (Men Davide såg ganska lättad ut när han fick reda på att iaf min pappa rökte..!)
Sen gick vi och åt hur god lunch som helst, med gott vin såklart. Riktigt bra ställe! Och hade jättetrevligt (i alla fall jag).
Jag springer iväg på toaletten och när jag kommer tillbaka säger mormor "jaa, vi (dvs Davide och hon) diskuterar Mr Big i Sex and the city.." haha! Men det verkar hur som helst gått bra!
Efter lunchen åkte jag och Davide bil tillbaka till Milano och jag sov hos honom.
Sen skola igår (känns så bra!) och avslutade med middag tillsammans med Anaïs.


Life is good. And it scares me a bit.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: