Mathelg

Kategori: Allmänt

Helgen avklarad. Ny vecka och för en gångs skull har jag veckan ganska full av planer - sånt gillar jag. 
Mycket bra helg har jag haft trots att jag kännt mig nere. Men men.
Bra mathelg har det varit också, hehe, i lördags blev det ju sushimiddag med E&M. Vi var på en restaurang väldigt nära oss och för priset så var kvalitén helt ok. Men måste säga att jag saknar Wakaba's sushi! 
 
Annars har jag ätit detta, hehe:
 
Fredagslunchen blev en god sallad på grönsallad, plommontomater, fetaost, kalamatas & surimi.

Fredagsmiddag - mmmm! Kallskuret, stark gorgonzola, kex och vin.
 
Söt lufttorkad skinka, speck (längst ner till höger - så här ser den ut hemma Bea!) och favoritsalami från Brignano. Det blev stark istället för söt gorgonzola den här gången. Åh.

Davides föräldrar har introducerat oss för ginseng-kaffe.
(Inte den skumma, sötsliskiga som finns på barer, det här är en helt annan sak!)
Vanligt (espresso)kaffe med ginseng (och kanske lite kakao?) i. Så himla gott!
Lite sötare, jag får inget illamående eller huvudvärk av det och man behöver inte ha socker i.
MEN med lite brunt socker och mjölk blir det till godaste kaffedrinken. Utan sötslisk.
Finns detta i Sverige?
 
Söndagsmiddagen.
Nötfilé med grönpepparsås och amerikansk sötpotatis (mer orange än den vi brukar använda). 
 
Jag festade till det med lite trippelchokladglass efteråt.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: