Tolka och svenskalektioner

Kategori: Allmänt

I går kväll småretade jag D och han utbrister "Sluta!" haha, på svenska! Så roligt! Hade en lätt svenska lektion i sängen innan vi somnade, han har lärt sig småfraser så han är redo nu när mamma & pappa kommer.
Det roligaste är "Jag betalar!" och "Tack för att ni betalar!", haha. Herregud.. Sen tyckte han att svenska gav honom för mycket huvudvärk så vi var tvungna att sova..
 
Ikväll ska vi mixa bland svenska, italienska och engelska, hosh. Mami & papi pratar ju engelska med Davide, jag mixar alla tre när de är med och Davides föräldrar pratar noll engelska så där blir det översätta men mamma provar med lite italienska ord (och lyckas bra!)! Davides syster är på samma nivå som hennes föräldrar men vad jag förstått så kan Marco lite engelska i alla fall.
Jag ska alltså tolka mellan 6-7 pers ikväll, och att äta middag med dessa på ett språk brukar göra en helt slut efteråt, haha. Ska bli spännande!
Men det bästa är ju att våra föräldrar gillar att träffa varandra och tycker om varandra även om de inte pratar samma språk! Bättre kunde det ju inte vara. 
 
 

Kommentarer

  • Kicki säger:

    Hälsa dem och kramar till er.
    Jag som skriver heter Kicki och var sambo med din morbror för ca 100 år sedan.

    Storkram till dig Johanna!

    Svar: Kicki!? Hej! Det var ett tag sen! Jag har skickat ett mail till dig! Kram!
    Johanna Kvarnström

    2013-02-14 | 18:27:23

Kommentera inlägget här: