Sista måltiden

Kategori: Allmänt

Ändring av dagens planer. När jag kom ur duschen spöregnade det, och jag är inte den som går ut om jag absolut inte måste i spöregn. Men! Jag lyckades hitta rätt hemsida så har köpt biljetter till Sista Måltiden, målningen av Leonardo da Vinci, äntligen. Nästan lite pinsamt ur "kulturperspektiv" att jag bott här snart 3,5 år och inte sett den än. Men nu så. 
Nu ska jag leta inspiration till kvällens mathandling innan jag sätter igång med lite mer seriösa grejer....
 
 
Dagens lunch. En av mina favoriter.
En perfekt mogen avocado (påminde mig om när jag var liten, det är inte ofta de är perfekta!), två plommontomater och en halv burk keso. En del av ett litet fullkornsbröd till. Fräscht men väldigt mättande! (Jag inbillar mig att avocadons fetter gör bra för min hy också, det är ju katastrof för tillfället)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: