Sopralluogo

Kategori: Allmänt

Ingen blogg igår, hade inget internet under förmiddagen och sen hade jag fullt upp!
 
Upp i tid idag! Hyfsat åtminstone. Sitter dock och äter frukost nu lite senare för att jag har hjälpt mannen med lite brådskande ritningar. Nu blr det dock en rätt lugn dag som det ser ut nu.
 
På tal om ritingar/jobb var jag med mannen på jobb igår. Han skulle på "inspektion" (har ingen aning om vad det kallas på svenska, sopralluogo på italienska), kolla på, ta mått och bilder på en fastighet inför ett jobb. Förmodligen, om kommunen osv godkänner, så ska en vind bli ett boende så ett snetak ska höjas och bli "plant" osv. Så jag var med och kollade för jag ska hjälpa honom med ritningar & renderingar. Kul! Väldigt nyttigt också att se hur hela processen går till - allt från första mötet med kunden till att dokumentationen överlämnas och de har byggt klart. Äntligen får jag använda hjärnan lite till nödvändiga saker!
 
Imorgon blir det dock helt andra användningsområden. Ska ha "privatlektion" i engelska med en vän, tycker det ska bli så kul för jag använder ju aldrig engelskan längre. Dock är det på grundnivå än så länge...
 
 
Hårdbröd med kokt ägg och kaviar. Mmmm! 
Mannen är dock inte så himla förtjust i "doften", han sitter med kväljningar...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: