Pass och jobbigheter

Kategori: Allmänt

Meeeen så strålande! Om ett år går mitt pass ut och hur fungerar det? Tar det inte cirka en vecka för ett pass blir klart tills det anländer? Jag är ju aldrig i Sverige så pass lång tid som en vecka? Nu blev jag lite fundersam. Samma gäller mitt bankkort (vill ha fungerande svenskt bankkort, av mina erfarenheter att säga funkar inte italienska banker superbra online än) som jag tror snart går ut. Och mitt svenska SIM-kort verkar vara på vift? Jag tror jag får skippa det här med svenska saker och får köra på italienskt fullt ut. Neeeeee, skoja bara. Jag litar inte på Italien när det gäller sånt (sorgligt men sant) så det vill jag inte. Ok, italienska SIM-kortet litar jag på för det känns inte så himla dyrbart. Men pass går ju inte???!!!
 
Mitt ID har jag ju heller inte haft på år och dagar sen det blev snott här. För andra gången tror jag? Det gäller väl även där att jag måste vänta cirka en vecka? Herregud vad jag har noll koll. Måste ta tag i det. Tänk om jag blir fast här utan gilitgt svenskt pass? Låter inte som något jag skulle kunna låta ske. Varför kan inte Svenska ambasaden ligga i Milano för? Och istället i Rom....
 
*googlar pass & polisen*
 
Nu har jag tänkt lite till. Hur kommer jag till Sverige i jul? Om passet inte är giltigt 6 månader innan det går ut? Alltsååååå. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: