Spöregn och barnkalas

Kategori: Allmänt

Det är sällan jag blir arg under natten och inte kan somna om men inatt blev jag smått förbannad. Vi hade balkongdörren till sovrummet öppen så det blev korsdrag från köket, dörrar small, regnet smattrade utanför, det blåste och i och med konstruktionen av våra persienner (inte vanliga "svenska" utan den tyngre metallvarianten som rullas upp på rulle ovanför fönstret) susade det som jag vet inte vad. Ok att värre saker har hänt men jag var så trött. Sen kunde jag inte sluta tänka på att om terassdörren var öppen och att någon i så fall kunde komma in där, men tillslut lugnade jag väl mig själv med att vem gör såna actions i spöregn? När jag vaknade i morse hade jag noll ork att ta mig upp. 
 
Mot samtligas vilja tog jag, Davide och Simone mod till oss och gav oss ut i regnet, vi skulle på jakt efter håraccessoarer till Simos klasskompis som har födelsedagskalas idag. Det är flyttat från en park in till deras lägenhet som tur är. Vi hittade massa fint och jag har nu pysslat ihop ett paket. Jag älskar det, hehe, hoppas bara att den 8-åriga flickan kommer uppskatta paketet så pass mycket som jag önskar...
 
 
Mannen var mycket engagerad och valde ut dessa som han tyckte passade till just den här flickan.
Sockersött! Jag köpte passande rosa silkespapper att fästa dem i.
Simone var mer intresserad av de olika solglasögonen butiken hade...
 
Jag vet i alla fall att jag hade blivit överlycklig av detta när jag var liten? Haha.
 
Även detta hittade D och får ur sig "det här passar ju eftersom hunden har hårspänne
precis som presenten!", DAVIDE sa detta, inte jag. Jag höll chockat med.
Haha, ibland har jag svårt att förstå hur han kan ha en sån feminin sida samtidigt
som han förmodligen är den mest maskulina jag känner.
  
Ok ja, jag vet att det pratas mycket om han/hon/hen osv i Sverige just nu och jag håller
ju egentligen med men jag bor nu i Italien och här har vi inte kommit så långt i
samhällsutvecklingen. Och är det något jag lärt mig som invandrare är att man måste
anpassa sig till samhället man kommer till. 
Så vi har köpt allt i rosa och lila till Stefania idag. 
 
 
Ni får hemskt gärna känna av den lätt ironiska tonen.
 

Kommentarer

  • Karin säger:

    men vilket fint inslaget paket alltså!

    Svar: Haha, tyvärr var väl inte detaljerna så perfekta, men tack!
    Johanna Kvarnström

    2013-04-20 | 21:23:43

Kommentera inlägget här: