Hemma i Milano!

Kategori: Allmänt

Nu är jag hemma i Milano. Allt gick brrra! Mormor och morfar va jättegulliga och kom och hämtade mig och skjutsade mig till Arlandabussen vid stationen. Väl på Arlanda hade jag tur då jag tror de öppnade incheckningen lite tidigare (givetvis var jag bland de första i kön, hah - fått från mami?) så slapp vänta. Men blev lite orolig pga min packning (för många kg & för många väskor..) när jag såg att det kom någon slags lärling med kontrollant just till min desk. Paret före mig fick visa handbagaget, visade att det höll de bestämda måtten osv medan jag med min tur fick gå fram till en rätt ung kille som nästan såg lite nervös ut och trots att jag hade två stora handbagage (och förmodligen övervikt) frågade han ungefär bara om jag hade nå vapen i väskorna, om jag hade packat själv och jag skrattade lite lätt/log och svarade nej. Sen var det lugnt och han frågade kontrollanten bakom sig om han skött sig. Haha, nej - det hade han ju inte enligt reglerna, men enligt mig!

Sen gick jag och köpte make up-remover (passar på när det är billigare då Chanels priser inte är att leka med!) godis, tidingar och åt en macka (här snackar vi överpris på mat!). När vi skulle boarda började samma kille ropa ut att de med fler än 1 handbagage kunde komma fram så de fick betala extra, tillsammans med barnfamiljer etc - nej, jag gick inte fram -  men självklart kom jag fint på ändå. På något sätt lyckas jag liksom.

På flirtfronten var det tråkigare! Men man märkte att man hade med italienare att göra, för första hyfsat unga killen man ser som är italienare stirrar och ler mot än. Nu drar vi till Italien, ungefär. (Även väl på Malpensa var väktarna väldigt mycket tja... stirrande, än de i Sverige - även snyggare!)
Annars hittade jag bara en flirt på ca 40 år (men såg väldigt bra ut!) som det visade sig hamna precis bakom mig i planet, åkte samma buss som mig (log när jag kom in med min sjukt tunga packning och försökte komma igenom överfull buss, hah!) och därefter hamnade jag efter honom i taxikön där vi log och fjantade oss. Tråkigt det här med åldern bara. När de ser ut att kunna vara dubbelt så gammal som en, då får det fan vara nog.
(Haha, och nej - ni i släkten behöver inte oroa er att jag kommer tillbaka till Sverige med en dubbelt så gammal man, tror ni har oroat er tillräckligt för mig och mina "utflykter" senaste veckan..! hah)

Nu ska jag sova så jag orkar upp och plugga imorgon! En lektion imorgon runt 15.00.. Godnatt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: