Dagar av finbesök

Kategori: Allmänt

I onsdags strax före lunch dök en svart taxi (första gången jag ser detta i Milano och frågar mamma om de verkligen tagit en svarttaxi!? Men tydligen var det inte så festligt.) av fint märke utanför Hotel Rubens (heller inte så pjåkigt!) och ut steg mamma, mormor & morfar. Kramar och en massa leenden. De två sistnämnda har jag inte ett sen förra året! Herregud. Jag var så glad att ha dem här och efter granskning av hotellrummen (jag gillar hotellrum med walk in-closet!) tog vi en lunch och en promenad i området. Efteråt lämnade jag dem på hotellet medan jag gick för att köpa lite prosecco inför kvällen då de kom förbi med ett stort lass presenter. Jag och mannen var minst sagt nöjda, hehe. Middag ute med Simone. Mamma & Simone spelade kortspel, mamma pratade engelska & svenska och Simone italienska. Men de förstod tydligen och spelade på!
Fina fina mamma.
Dagen efter var det marknad här i området så då blev det marknad och promenad med lite shopping i vårt område med vinlunch. Gillar att vin alltid var inräknat i måltiderna. Även då vi bara åt lite chips.
Sen åkte jag med mannen och handlade inför middag här hemma. Mannens kända carbonara var beställd. Och cannolis blev det också! Sista dagen spenderade vi i city på äkta turisttur med sol. Middag på Sardinsk restaurang.
Dagar med bara massa trevligt och mys och kul att vi kunde umgås ordentligt! Saknade bara pappa. Vi avslutade med en limoncello på mormor&morfars hotellrum. Då mormor frågade Davide varför han inte har en Ferrari istället för hans amerikanska sportbil...... 
 
 
Älskar Hotel Rubens badrum! Mamma fick finare design än vanligt! Bubbelbad till vänster.
 
Jag hade ju beställt godis av mami. Jag kanske hade förväntat mig lite mindre påse, men jag klagar inte.
Hon hade (med hjälp av ett bilddokument jag skickat) köpt perfekt godis. Thank you!
Detta + en påse specialbeställt till Davide och en massa påsar plus svenska/engelska-bok till Simo. 
Det här ingår inte riktigt i vår diet de kommande dagarna, men det får väl bli filmgodis!
 
Mormor känner mig och vet att jag, som hon, älskar fina servetter! 
 
Massor av fina kökshanddukar i fina naturmaterial. Vi älskar dem! Tack tack tack!
 
Den obligatoriska "stekstickan" som jag beställt & en saltskål. Passar så fint i vårt kök!
(Och till ett av våra favoritvin, hehe)
+ en massa annat fint. Favoritsnapsen hade morfar ordnat så Davide blev glad!
 
Vi åt en liten lätt aperitivo med färsk getost, favoritsalamin (Brignano), 
olive ascolane (friterade, fyllda oliver) och en kronärtskockskräm. 
Sen carbonara, massa vin, napolitanska babas & sicilianska cannolis till efterrätt och mirto & grappa.
 
Turisttur. Jag, morfar & mormor framför Duomo.
 
De tände lite ljus i Duomo'n, som vi alltid gjorde när jag var liten.
 
Fönstershoppade vid Prada i Galleria, hehe.
 
Morfar & mormor utanför operan La Scala.
 
Efter en mysig fika kom solen på långbesök och vi gick igenom slottet (här på slottsgården) 
och en sväng i slottsparken.
Efter långpromenad blev det lunch, lite shopping i mataffär och så till hotellet. 
 
Sista middagen blev på en Sardinsk fin restaurang. Jag beställde in spagetti med hummer.
Mycket god men tyvärr var den inte i närheten av den som vi åt på Sardinien i somras...
 
Tack mami, mormor&morfar för jättemysiga dagar!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: