Middagar hemma

Kategori: Allmänt

Igår kväll kommenterade D att vi i princip aldrig går ut och äter längre (i början var vi ute säkert flera gånger i veckan..) men med tanke på vad vi äter hemma kanske det inte gör så mycket... Jag är bortskämd med man som gillar (och är duktig!) på att laga mat som sagt. Lite tips på bra, ordentliga middagar:

Måndagens middag: spädlamm (uppfödd på endast mjölk - låter ju hemskt, jag vet, men bli vegererian är inget jag har med i planerna) med rosmarin i ugn och sötpotatis i ugn.
Det behövs heller ingen sås eller liknande så det är en nyttig måltid!


Tisdagens middag: nötfilé med grönpepparsås och återigen sötpotatis i ugn.
Sötpotatisen är ett nyttigare alternativ till potatis och mitt kött var perfekt rött i mitten.
Föredrar ganska rått inuti, mmm!

Filéerna med grönpeppar.

Färsk jordgubbe till efterrätt.
 
Onsdagens middag: Färsk lax i foliepaket med gullök, (obesprutad!!!) citron, persilja, salt & peppar.
Ikväll kommer som sagt Simone hit så då passar vi på att äta färsk lax så han får i sig fisk och bra fetter. Att det är min kanske favoriträtt när det kommer till fisk gör ju inte saken sämre.. Löken blir tillagad i foliepaketet så den blir helt mjuk och smakar lätt av citron så t.o.m. jag som avskyr lök älskar den!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: